17. března 2015

To nevymyslíš...

       Vážení a milí, 
      Musím se s vámi podělit o kouzelný příběh ze života. Jednoho krásného všedního odpoledne dorazil můj čerstvě plnoletý syn ze školy domů s očima vykulenýma a ještě zcela zadýchán a pln nevšedního zážitku začal horlivě vyprávět..... šel domů a před sebou uviděl stařičkou paní, jak vláčí evidentně těžký nákup v igelitové tašce. I sželelo se mému dítku oné stařenky ( již v této části příběhu jsem se dmula rodičovskou pýchou s nevyřčenou otázkou, kdože to to dítě tak skvěle vychoval) a vydal se ku pomoci. Bleskově vyhodnotil situaci a nechtě na ubohou paní bafnout zezadu, aby ji nepolekal ( další moment rodičovské radosti, tentokrát oceňujíc chlapcovu inteligenci), přešel silnici, udělal veliký oblouk a vydal se k paní tváří v tvář s dostatečným odstupem zepředu, aby měla čas ho zaznamenat. Slušně pozdravil: "Dobrý den, vidím, že máte těžkou tašku, můžu vám s ní pomoct?" Podotýkám, že byl natolik duchapřítomný a nesápal se ihned po nákupu. Ale co následovalo, dalo by se jistě použít například ve staré dobré francouzské komedii - syna by mohl hrát Pierre Richard :-) 

  
                                  


Můj dobrotivý syn dostal od chuděrky stařenky nářez deštníkem. Tloukla do něj, do této chvíle vetchá slabá stařenka, nyní silou toreadora. V této fázi jeho vyprávění se již náš dům otřásal v základech od smíchu všech přítomných posluchačů. Na dotaz, jestli si to s násilnickou paní vysvětlili, následovala odpověd...    neměl jsem šanci.
     Smějeme se ještě dnes a já jen doufám, že syn neztratí potřebu pomáhat a důchodci nepřitvrdí ve výzbroji. 
    Můžeme jistě se soucitem chápat všechny podivné důvody obav a strachů ze strany oné bojovnice, ale řekněte upřímně, kolik znáte osmnáctiletých gentlemanů soucítícich se seniory. A to je to jinak normální kluk, milující auta a holky...... zatím v tomto pořadí :-)
    A tak se rozloučím se slovy..... nenechme se odradit a pomáhejme si, co je pár ran deštníkem!
Krásné předjarní dny, moji milí....
                                                     Klárka




  
      

22 komentářů:

  1. Váš článek mě velmi pobavil. Máte určitě radost z tak dobře vychovaného syna. Poslední dobou si všímám, že spíš jsou ochotni pomáhat chlapci než děvčata. Je mi sedmdesát a občas uvítám pomoc - vynést nákup po schodech a pod. Přiznávám se, že si ale vždy pomocníka dobře prohlédnu a zatím jsem nikomu nenabančila.
    Hezký večer celé Vaší rodině přeje seniorka z Frýdku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani netušíte, jakou jste mi udělala radost, je mi ctí, že můj blog navštívila jistě velmi milá paní takzvaně
      "v letech", ovšem o to mladší duchem. Děkuji a přeji vám spoustu milých setkání s omladinou ochotnou pomoci s čímkoli "těžkým". Hezké dny, Klárka.

      Vymazat
  2. Klárko, čekala jsem, co z toho vyleze, ale tohle jsem nečekala :-) Tak snad nezanevře! A je fakt super, že i nad tím polekáním přemýšlel. ale jak se říká: Pro dobrotu, na žebrotu :-) Hezký večer! Radka

    OdpovědětVymazat
  3. Už jak jsem začala číst, čekala jsem nějakou zradu :o))). Nečekaná škola života pro mladíka, že ? Snad ho to neodradí. Je fakt, že senioři nejsou v dnešní době zvyklí na pomoc, spíš čekají ohrožení, vzhledem k tomu co se všude děje. Zase na druhou stranu, stařenka byla dost akční, ne ? Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to zdánlivě banální příhoda, ale myslím, že zdatný psycholog by měl co rozebírat :-)
      Hezký den a děkuji za návštěvu, Klárka.

      Vymazat
  4. A moje dcera minulý týden dostala od jedné paní kytičku jarních kytiček za to, že jí pomohla. Bylo to moc hezké a já se též dmula pýchou.
    Ahoj Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeeee, tak to je hezčí varianta příběhu a navíc s dobrým koncem.
      Hezké dny, Klárka

      Vymazat
  5. Jen ať chlapec šikovná vydrží, víc takových mladých mužů. A mamince gratuluji, syn má srdce na správném místě :o)
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani moc děkuji za tak laskavá slova :-)
      Krásné dny přeji, Klárka

      Vymazat
  6. To je kouzelný:-D. Chudák teda. Ale hezky napsaný! L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, jak říkám, to nevymyslíš :-)
      Díky za návštěvu, Klárka

      Vymazat
  7. To jsem se tedy pobavila. Jen je smutné, že v dnešní době musí paní očekávat automaticky nějaký zádrhel než jen ochotu pomoci....
    Ať synovi jeho gentlemantství vydrží a nenechá se odradit :-)

    OdpovědětVymazat
  8. :)))) neviem kto bol viac vystrašenejší, syn alebo starenka.... :) som sa ale pobavila, pekne napísané, pa Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsme se moc pobavili, je to hodně nevšední zážitek a život je třeba brát s humorem :-)
      Děkuji za návštěvu, Zuzko, Klárka.

      Vymazat
  9. Tak lepší pobavení při poledni jsem si přát nemohl :)
    Hezké slunné dny
    T.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super, život je přeci veliká legrace, že?!
      Hezké dny a děkuji za milou návštěvu, Klárka.

      Vymazat
  10. Klári, nádhera ..... úžasně napsané ..... "gantlemanům" zdar !!!! .... Marki

    OdpovědětVymazat
  11. Tak nejak nemôžem zaspať a preklikala som sa až "ku Vám".... teraz mám úsmev od ucha k uchu...Klárka,ďakujem a krásne sviatky jari želám celej rodinke!
    Naďa

    OdpovědětVymazat