22. dubna 2017

Moje zimní bunda...

...mě asi miluje.
Mám už opravdu letitou zimní bundu. Snad se neurazí...
Černou, za pár korun, ale skvělou střihem i kvalitou. 
Nosím ji ráda a intenzivně a ona se zřejmě personifikovala. 
Když jsem snad zhruba před měsícem rozhodla, že ji vyperu, vyvoním v aviváži "věhlasné" značky
 a schovám do hlubokých útrob skříně se zimním oblečením
a zařekla se, že ji na protest vůči zimě fakt za žádných okolností nevyndám,
 že přeci už rozhodně bude to vytoužené jaro,

ONA to zřejmě viděla jinak!

Protože už opravdu nese známky opotřebení a novou zatím nemám, ukládala jsem ji jen ze slušnosti, jako že kdybych žádnou na příští zimu nesehnala, že ji ještě v nouzi párkrát vyvenčím.
Ale ouha.... s ochlazením jsem přidávala vrstvy pod jarní fešný kabátek,
přidávala šátky mohutnější a víc je utahovala kolem krku, až jsem málem dýchat nemohla,
přidala tenké rukavice, teplejší boty a když mě ve středu bičoval do obličeje vlezlý sněhoprš,
řekla jsem si: A DOST!

Ve čtvrtek ráno, ještě stále zmrzlá na kost ze středy, jsem zamířila k oné skříni
a téměř po tmě sáhla dovnitř.....
.... bunda mi z úhledné hromádky zimního oblečení skočila sama do ruky a v přítmí byl slyšet slabounký, ale jednoznačně škodolibý smích. 
Hádejte, kdo to byl? Jo jo, moje černá, věkem poznamenaná zimní společnice!
Vzala jsem ji tedy ven, přidala pod ni hodně teplý svetr, hodně teplou šálu navrch, 
ještě teplejší rukavice, o jarní eleganci jsem si mohla nechat jen zdát. 
Pravdou je, že mi bylo po dlouhé době docela teplo. 
A proč o tak zdánlivě banální situaci píšu takovou, málem školní slohovou práci?
Protože moje letitá věrná služebnice si zaslouží veřejné uznání a připsání zásluh,
byť si ho, upřímně řečeno,  nevybíravě vynutila
a taky proto, že jsem došla k závěru,
 že za tak nelítostné sibiřské ochlazení může jedině

ONA,

toužíc ještě po okamžiku slávy,
než upadne do hlubin zapomnění.

Tímto se omlouvám všem, kteří mrzli jako já,
všem zemědělcům doufaje, že jim nepomrzla úroda,
všem zahrádkářům, co netrpělivě vyhlíželi každý kvítek,
zkrátka všem milovníkům jara.
A pevně věřím, že po tomto veřejném ohodnocení, bude spokojená
a bude moci konečně přijít oteplení s hřejivými slunečními paprsky
a já svou konečně doceněnou bundu budu moci opět vyprat a uložit do skříně
na speciální místo v popředí všech ostatních svršků.

Tak jaro....., už můžeš přijít....   :-)


Klárka





19 komentářů:

  1. Krásné počtení, Klárko:-)Rozhodně rozveselilo moje sobotní ráno.
    Hlavně, že už konečně víme, co tenhle jarní nečas způsobilo. Budiž Tvé bundě přáno. Ať si tedy ještě naposledy užije, ale pak alou, zpátky do skříně. A s ní i ostatní zimní bundy, boty, šály a čepice.
    Měj krásný den.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  2. Z mé skříně se linul úplně stejný smích :-)) o rukavicích, šále a čepici ani nemluvím. Klárko, krásný a vtipný článek, měj se hezky D.

    OdpovědětVymazat
  3. I ta jedna bunda škodolibá! Já myslím, že těch zimních bund se teď šklebilo víc.A nejvíc asi na moji kamarádku, která se už na chatě i v bikinách na začátku března producírovala. Její bunda se zcela určitě řehtá na celé kolo.
    Bezvadné řádky,rozveselily mi zdejší mokré dnešní sobotní ráno.
    Klidný víkend.
    Hanka z Podkrkonoší

    OdpovědětVymazat
  4. Píší jedničku s hvězdičkou tve bundě a i tobě Klarko:-)Ja si letos na začátku března poridila po letech novou-tyrkysovou.Protože jsem tu letitou na podzim při úklidu skříní vyřadila a u druhé se mi během zimy rozbil zip, nadobro.A tak jsem i ja novou bundu ještě tento týden užila:-0Take volám JARO,kde jsi?!

    OdpovědětVymazat
  5. Asi holka potřebuje být povýšena na relikvii a zarámovat a ne ležet ve skříni s "obyč svršky":-)
    Moc hezky sepsaný fejeton, v tomto počasí zahřeje!

    OdpovědětVymazat
  6. Asi ji budeš muset slíbit Klárko, že ji příští zimu opět vytáhneš, přimlouvám se tímto za všechny zahrádkáře a sadaře :-). Měj klidný víkend. Dana

    OdpovědětVymazat
  7. Klárko, už aby to jaro přišlo! Zimu mám sice moc ráda, ale jen v zimních měsících :-) Měj se krásně, Ivana.

    OdpovědětVymazat
  8. Klárko, moc hezky napsaný fejeton!
    Na podruhé už ten úklid vyjde, doufám!!!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Krásný příspěvek, i celý blog. Moc jsem se u vás listováním potěšila. Krásné jarní dny. Zuzka

    OdpovědětVymazat
  10. Klárko i já jsem si se svou oblíbenou zimní bundou celý právě proběhlý víkend povídala, jak ji mám ráda. Po příjezdu na víkendový pobyt jsem totiž zjistila, že jsem si jarní kabát zapomněla doma na věšáku a sebou mám v kufru auta právě zimní bundu. Ty jsme si s mužem vzali sebou pro jistotu, kdyby se počasí nezlepšilo. A jak jsem ji s radostí v té zimě tři dny nosila :o)).
    Moc hezky si to napsala!
    Měj se prima.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  11. Já už jí zase schovala. Trochu se tam chichotá, ale věřím, že brzo tvrdě usne do příští zimy. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Krásný příspěvek, hltala jsem každé slovo a na konci jsem očekávala i onu hlavní hrdinku. Ale ouha, foto nikde, jen krásná "zimní" dekorace. Mějte se fajn, moc ráda váš blog sleduji. Ilona

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Klárko, jaro už je v plném proudu, hýří barvami a tvoje bunda určitě čeká na svoji příští slávu.
    Přeji ti krásné jaro. Iva

    OdpovědětVymazat
  14. Taky hledám bundu. A přemýšlím o značce Blauer nebo Replay. Nedávno jsem si koupila Replay tenisky a ty mě fakt zaujaly. Takže uvidíme. :) Každopádně to už chce něco vyřešit, protože zima je podle všeho za rohem. Zrovna teď doma v bytě sedím a netopí nám, takže mám teplé ponožky, horký čaj a dívám se z okna, jak je venku šeredně a sychravo. Na druhou stranu ale miluji podzimní barvy opadaného listí. :)

    OdpovědětVymazat
  15. Ha, děkuji moc Valounku za super nápad na to, kde si pořizovat nějaké to oblečení... Jestli mohu tak vám tady doporučím také jeden web, odkud beru oblečení a to beru třeba já z tohoto eshop second handu - https://www.onlinesekac.cz/second-hand-damske-bundy/c-7 ... Je to hlavně proto, že prostě raději pořídím nějaké to oblečení, které pomůže trochu tomu ododpadění naší země než pořizovat oblečení nové :)

    OdpovědětVymazat
  16. No u nás bylo teď téma moje bunda. Hodně se mi líbila na instagramu pánská bunda Blauer. Je to ta, co má na sobě Petr Švancara. Jeho jako člověka moc nemusím, ale oblékat se umí a máme podobnou postavu. Taky si rádi dáme do papuly, takže máme oba trochu bříško. :D No nicméně... Potřeboval jsem si nějak před sebou a před manželkou obhájit tu vyšší cenu. Ono osmička za bundu, to je už docela pálka. Ale nakonec to prošlo překvapivě dobře. :)

    OdpovědětVymazat
  17. Já jsem například celkem ráda, že tato zima vlastně nebyla až tak silná. Chvíli sice opravdu mrzlo, ale celkově mi tato zima přišla spíš teplejší. Vlastně jsem ani svoji zimní bundu pořádně nenosila. Co jsem si ale přes tuto zimu hodně oblíbila bylo oblečení z vlny. Různé svetry, vesty a tak. Když to člověk umí dobře navrstvit, tak pak ani zimní bundu vlastně nepotřebuje.

    OdpovědětVymazat