17. března 2020

Prostě spolu u stolu...



Když jsem pře pár lety vymýšlela název pro můj blog, opravdu jsem netušila, jaký význam ten název časem nabere 
a jakou budu mít radost, kdykoli si to uvědomím.

Že mi šlo o to vyzvednout něco, na co jsem za roky rodinného života přišla a co se mi snad stokrát potvrdilo jako velmi důležité. Připomenout význam společně stráveného času.

SPOLU U STOLU

Náš stůl v kuchyni se stal místem, kde se odehrávalo všechno důležité a krásné.
První jídlo u stolu našich dětí, první kreslení obrázků, 
první výtvarničení, veškeré plánování důležitých kroků, 
dumání  a debatování.
Všechny ty "kávičky" a dobrá jídla. Všechny diskuze i dohady.
Všechna důležitá oznámení i plány.

Brzy jsem pochopila jak magické to místo je a bohužel jsem 
i viděla, jak moc takové místo chybí v některých rodinách.
Proto mi vždycky záleželo na tom, aby byl tento zvláštní středobod našeho domova pokaždé hezký, 
upravený a inspirující.

Mění se a podle ročních období i podle nálad  stejně jako my sami a vždycky tak odráží momentální emoce a potřeby.
Pro někoho to  může vyznívat směšně a přízemně, věnovat takovou pozornost tak "obyčejné" věci jako je stůl,
ale roky ukázaly, že opak je pravdou.
Proto se to vyznání promítlo i do podtitulu mé podnikatelské snahy živit se tím, co miluju.

TVOŘÍME DOMOVY- SPOLU U STOLU.

Chci vaše domovy zvelebovat spolu s vámi, společně vymýšlet to nejlepší řešení vám na míru, 
aby měl užitek z provedené práce opravdu každý. 
Pro šíření vize o důležitosti domova a rodiny.

A právě teď, když mi zpod kláves vyběhlo slůvko šíření, dochází mi jak je ono poselství
 "o stolech"důležité právě teď, když se mezi námi šíří něco, co si opravdu nepřejeme a ve svých životech nechceme.

Situace, která nás překvapila, zaskočila, 
mnohé děsí a ochromuje.
Situace, která nás vrací "domů"
 ve všech významech toho slova.

Domů.

K našim nejbližším nebo i do samoty.
Snažme se tedy udělat si ono "doma" co nejhezčí 
a nejpřívětivější, ať už si pod těmi slovy představíme cokoli.

Buďme pokorní, vděční a plně respektující nastalou situaci
a vytěžme z ní to nejlepší, co nám nabízí.
A nabízí toho dost i když se to na první pohled možná nezdá.
Každý z nás jistě vytuší jaké má možnosti.
Každý může šířit pozitivní energii a podporu
a věřit, že vše proběhne v rámci možností tím
 nejlepším a nejmírnějším způsobem.

Moc vás všechny zdravím a přeji vám kouzelné dny plné radosti a lásky.
Ve zdraví...

Buďte spolu u stolu.









8 komentářů:

  1. Klárko, máš úplnou pravdu, navíc s Tvým citem pro barvy a pro detail se vždycky těším na Tvoje nové uspořádání a barvy. Taky mě to moc baví, navíc za tyto "serepetičky", jak říká moje máma, jsem schopná utratit neskutečné peníze :-). Je potřeba to nyní přežít ve zdraví a dělat si alespoň malé radosti, třeba dekorováním pokoje, stolu, truhlíku. Mávám z Brna a jdu pracovat na zahradu :-). Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný den! Děkuji za milý komentář a přeji jen pohodu, klid a zdraví. Na zahrádce je teď tak krásně, tak nečerpej energii a sluníčko.
      Pa, Klárka.

      Vymazat
  2. Klárko, pokora, to je to, co dnešním lidem fakt chybí. Dneska jsem byla na nuceném nákupu - sama jsem si ušila pro rodinu roušky, ještě asi 3 lidi ji měli a jinak nikdo - nechápu to !!! Dokonce ani paní, co doplňovala zboží ji neměla. Přijel k sousedce pošťák - opět bez roušky a bez rukavic. Cestou z města autem jsem potkala několik autobusů MHD, ani jeden, fakt nekecám - ani jeden řidič neměl roušku!!!!! Dcera je na mateřské, objednala si nákup přes Rohlík, dneska jí ho dovezli a řidič se divil, proč má roušku - on sám ji neměl a ani rukavice!!!!!!!Naštěstí Lbc kraj vyhlásil před chvílí, že bez roušky ven ani ránu...tak snad se lidi vzpamatují. Ono to opravdu není jen nějaká blbá chřipečka! mějme k sobě ohled. Přeji krásné jarní dny plné pohody a hlavně spolu, třeba u stolu..... Olina z jIzerek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olinko, děkuji za tvou reakci a postřehy. Je zvláštní jaké postoje různí lidé zaujímají. Někdo se děsí a panikaří, někdo situaci popírá a zlehčuje a někdo dokonce ignoruje doporučení i nařízení. Musíme jen doufat, že nakonec bude vše v pořádku a Vzpamatujeme se z toho všeho s důstojností a co nejrychleji.
      Měj se moc hezky a opatrujte se všichni.
      Klárka.

      Vymazat
  3. V této době je obzvláště příjemné vytvořit na stole i kolem pohodu! Ale tobě to jde vždy na výbornou!!!
    Přeji pohodové stolování:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ooooo, moc děkuji za pochvalu. Teď jsem za svůj domov opravdu moc vděčná..

      Vymazat
  4. Ano,já také musím souhlasit.Toto je zvláštní doba,lidé si sice pomáhají,šijí roušky,dobrovolničí.Přesto se vždy najdou netolerantní lidi,co jdou bez roušky,myslí přede vším na sebe,bohužel.Proto je potřeba dělat si radost.Uvařit si dobré jídlo,radovat se, se svými nejbližšími,pěkně si nazdobit stúl.Jsou to maličkosti,ale velmi důležité,hlavně teď.Přeju mnoho krásných chvil,abyste byli všichni spolu u stolu.To přeju nám všem.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Je pravdou, že i věci zdánlivě malicherné a nicotné, jsou nakonec velmi nápomocné.
      Jsem moc vděčná za všechno, co navodí pocit klidu a pohody.
      Hezké dny, Klárka.

      Vymazat