3. února 2019

Skrytý poklad






Čím dál víc miuju lidi.

Vzhledem k odžitému času je to možná s podivem, ale je to tak.
Život mi ukázal a připomněl, 
jak neskonale důležité jsou drobné a zdánlivě obyčejné projevy laskavosti a člověčenství.
Bydlím v hezké čtvrti plné starých domů, co pamatují mnoho svých obyvatel.
Jednoho letního dne před pár lety mě z lenošení vytrhl nečekaný zvuk zvonku u branky. 
Zprvu jsem si pomyslela, kdo že to zas co chce a otravuje o víkendu v poledne.
Na ulici stál neznámý, podivně vyhlížející chlapík. Chvíli na mě divně koukal a pak povídá: 
"Dobrý den, paní, nechcete borůvky?"
Nejdřív jsem zírala nechápavě, ba přímo tupě a začala se ptát, co, proč a jak.
Byl to pán, který si přivydělává tím, že ve volném čase sbírá, co les poskytuje a nabízí tomu, 
na koho zrovna padne.
Když jsme se ptala na cenu, nějakou zmínil se slovy, že je výhoda, že on nemusí platit DPH 
a tudíž to mám levnější. 
Nemusím snad ani zmiňovat, že se toto slovní spojení stalo rodinnou hláškou.:-)

Měla jsem tehdy to velké štěstí, že padnul zrovna na mě nebo já na něj?
Od té doby nás zásobuje těmi nejčerstvějšími borůvkami a ostružinami z okolních lesů, 
které bych já určitě nesbírala a aniž by to tušil stal se součástí našeho "spolu u stolu".
Pokaždé když borůvky nebo ostružiny používáme, vzpomeneme si na něj s obrovským díky
 a úsměvem na rtech i v srdcích.
Jsme zkrátka vděční a věřím, že naše smoothie má přidanou hodnotu, kterou si za peníze nekoupíš.

Když jsem se rozhodla vrátit se k psaní blogu, věděla jsem, 
že ho chci psát s maximální otevřeností a upřímností. 
Bez ohledu na to, kdo si o mě co pomyslí a jestli si bude klepat na čelo
 nad mou naivitou a snílkovstvím.
Protože jedině tak to dává celé smysl.
Jedině tak dává smysl jakékoli naše konání.
S otevřeným srdcem , otevřenou náručí.
S otevřenou myslí a čirou radostí.
Naplno.
Čistě.

Myslím že pán (bohužel neznám jeho jméno) musí dnes škytat...  :-)

Tak zase brzy....






22 komentářů:

  1. Klarko,krasne napsano!!!!
    Život bam mnohdy do cesty postaví lidi DOBRÉ CI ZLÉ....
    A je jen na nás,jak se zachovame!!!!
    Je to vždy zkusenost!!!!
    Preji krasne dny!!!
    Danka

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Klárko, včera jsem na váš blog natrefila a dala si ho místo večerního sledování televize...přečetla jsem si ho celý od začátku do konce...a pak si ho hned přidala na ten svůj, abych vás měla hezky na očích..máme leccos společného, hlavně to, že píšeme blog od stejného roku, pak malou pauzu a pak jakýsi stesk po něm..i já ten svůj blog tak trochu jednu chvíli zanedbávala, ale teď se k němu opět strašně ráda vracím...včera tedy už dnes asi tak v jednu ráno jsem si najela taky na ty své staré příspěvky a objevila tam moc krásné příspěvky a děti, které byly ještě tak malé a dnes už mě přerůstají...myslím, že psát si takový blog má smysl...nepovažuji se za blogerku, ale mám to více méně jako nějakou svoji zpovědnici a vzpomínkovnu a rozhodně v tom psaní hodlám pokračovat a určitě častěji než tomu bylo v roce 2018...myslím, že je pořád o čem psát, protože je možná někdo další, kdo si zase rád čte ten můj, možná tím někoho inspiruji..jako mě inspiruje blog váš i dalších takových šikovných blogerek...takže fandím a už vás nespustím z očí:-)..krásný den, Pavla-Lavender

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Pavlo, moc děkuji, krásně se to všechno čte.
      Hned mrknu k tobě.
      Měj se báječně a blogování a životu zdar! :-)
      Klárka

      Vymazat
  3. Jsem ráda Klárko, že ses vrátila mezi nás.
    Krásná historka s dobrým koncem (já totiž čekala úplně jiný:-))) o to víc jsem byla mile překvapena:-)
    Eva




    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Evi, jj jsem zpátky a s novou energií.... :-)
      Měj se krásně....

      Vymazat
  4. Mila Klárko, děkuji za návrat. Ráda jsem si přisedala k vašemu stolu a mám velkou radost že budete pokračovat v psaní. Za ty roky jsem u vás objevila spoustu inspirace a nápadů. Přeji vám hodně energie a pohody 😊 krásný den Máca.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeeeee, milá Máco, moc děkuji. Je tak milé číst tolik hezkých slov. I díky nim je hned všechno hezčí.
      Děkuji a přeji krásné dny, Klárka.

      Vymazat
  5. Klárko, pěkný příběh. Čekala jsem nějakou nepříjemnou zápletku, tak o to víc je hezčí, že žádná taková nebyla. V dnešní době.....
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  6. Hezký příběh. Těším se na další i na další pěkné fotky

    OdpovědětVymazat
  7. I přes všechno, co se kolem nás ve světě děje, víra v člověka by v nás měla zůstat.
    Moc hezké, Klárko!
    Příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak, Helenko! Musíme začít u sebe a umět ocenit, když se někdo chová hezky.
      Přeji krásné dny.

      Vymazat
  8. Klárko, to je dobře, že jsi zpět! Těším se na další posty.... e

    OdpovědětVymazat
  9. Klári, moc pěkný příběh. Je hezké věřit v dobro .
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  10. Klárko, to je příjemné mít vlastního "dodavatele" chutných letních lesních plodů. Občas natrefíme na borůvky, tak si rádi někde koupíme.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  11. Hezký příběh a o to hezčí, že je pravdivý.
    Pěkné dny, Klárko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. Říká se, že co dáváme, to se nám vrací. Ty musíš být Klárko obklopená samými borůvkovými dědečky:-).
    Jsem moc ráda za Tvůj návrat do blogového světa a těším se na Tvoje příspěvky. Ať už ,,od stolu" nebo ze života. Držím Ti palce.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
  13. Milá Klárko, váš blog čtu od začátku a většinou komentáře nedávám, jen tiše nahlížím do soukromí blogerek a kochám se. Ale nyní musím, protože vaše příspěvky, vaše povídání je úplně jiné, je hluboké, je otevřené a velice lidské. Líbí se mi vaše " nová Klárka" jste opravdu otevřená a taková " člověčejší" jak by řekl pan Werich. Už se těším na vaše nové příspěvky, s láskou Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Markétko, ani netušíte, jak obrovskou radost jste mi udělala. Opravdu velice si vážím toho, že někde je někdo, kdo má potřebu mi něco takového napsat. Velikánské diky!
      Mějte kouzelné dny plné radosti, Klárka.

      Vymazat