6. května 2020

Jáhlový koláč


Včera jsem psala na instagramu, jak mě v poslední době nepěkně honí mlsná a jak se snažím
 jí dopřát své a tak vymýšlím zdravé varianty dobrot.

Takže je tu jeden jednoduchý, rychlý koláč z jáhel.
O tom, že jsou jáhly zdravé asi není nutné psát
a zbytek je zcela "nezávadný".









Někdo by mohl namítnout, 
že jde jen o jinou formu jahelníku, 
ale uznejte, šlehat bílky zvlášť
 a špinit další nádobí je někdy nežádoucí 
a s tímto dezertem si můžete říct, 
že vlastně jíte jen jáhlovou kaši s trochou jablíček.

Koláč je moc dobrý jak vychlazený nebo naopak pro chladnější dny, jako je dnešek i lehce ohřátý.
A jak tady o něm tak píšu, napadá mě spousta dalších variant, ale to už nechám na vaší vlastní fantazii.
Jen možná ještě připomenu nutnost onoho "spařování".
Já sama jsem jáhly kdysi při každém pokusu o jejich zařazení do jídelníčku svou neznalostí odsoudila k neúspěchu, 
což mě dodnes trochu mrzí. No nic, chybami se člověk učí.
Jáhly totiž velmi snadno hořknou a kdybyste je nespařili, mohly byste si zkazit celý dezert a to nechceme, ža ano?
Já osobně kupuji jáhly v bio kvalitě, zdají se mi lepší a cenový rozdíl je vhledem k množství zanedbatelný.
 Nikdy ale neskladujte jáhly příliš dlouho.

Tak pokud vyzkoušíte, přeji dobrou chuť!



Mějte hezký den a snad vám bude chutnat...



4 komentáře:

  1. Já se s jáhly zatím ještš nezkamarádila, takže díky za recept a dobré rady, jak s jáhly zacházet. Třeba to využiju k rozšíření jídelníčku.

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá parádně! Jáhelník jsem už taky dělala, ale nepodařil se mi vyndat z formy, tak jsme to jedli hned z ní :D Já mám jáhly ráda, chutnají mi právě nejvíce s jablky a skořicí :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  3. Hmmmm. mnam, Klarko, dekuji za tip. Miluji vsechny ryzove nakypy a tohle by mohlo byt take fajn. Pekne dny. M.

    OdpovědětVymazat
  4. Musím se přiznat, že jsem nikdy jáhly nejedla. Ale tenhle koláč vypadá tak lákavě a já jsem stará mlsnota :))

    OdpovědětVymazat