6. března 2019

Spolu u stolu


Čím dál víc se mi potvrzuje, jak velký význam má pro mě název mého blogu.
Jak je symbolický pro mou rodinu.
Kolik je v tom názvu skryto.
Měli jsme o víkendu dvojitou oslavu narozenin.
Rodina se nám krásně rozrůstá o nové členy.
Ne díky mě, ale díky lásce našeho nejstaršího.
Nechtěla jsem nikoho šidit, a tak jsme oslavili každý den jednoho.
Každý měl svůj dort.
Ale fotit jsem tedy nestíhala. to byl takový šrumec...
...ale krásný šrumec.
Když jsme jedli a hodovali u našeho stolu. 
Trochu se mačkali, hodně se smáli, povídali si, hráli hry,
plánovali, řešili, utahovali si jeden z druhého, 
v jednu chvíli mi došlo, že jsem uprostřed zázraku.
Uprostřed "rodiny", kde se mají všichni rádi 
a kde je vždycky dost místa pro všechny.
A kdyby snad jednou nestačil náš stůl, směle koupíme větší.
Ale důležitější než dost místa u stolu, je místo v srdci,
otevřená náruč nachystaná vždycky obejmout.

To je prostě nejvíc.
Dovolím si tvrdit, že to je to, 
co každý z nás potřebuje po celičký svůj život. 
Jen láska a přijetí.
Basta, fidli.
Hotovo, konec.













Tak ať všichni máme co nejvíc místa u svých stolů 
i ve svých srdcích.

Děkuji všem, co tohle čtou...


Klárka


31 komentářů:

  1. Přesně tak..... Krásně napsáno.. Ila

    OdpovědětVymazat
  2. Krásně napsáno,je to pravda.Chvíle strávené ve společnosti našich nejbližších jsou ty nejkrásnější,které navždy zůstanou v našich srdcích.Moc ráda trávím chvíle se svými syny,je to pro mně nejvíc.Hezké dny Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marťo, přesně. Jsou to chvíle, kdy nic víc není třeba.
      Tak ať je takových chvil co nejvíc.
      Pa, Klárka.

      Vymazat
  3. Moc hezky jsi to napsala. A dorty jste měli taky pěkné :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Odpovědi
    1. Přesně to jsem chtěla napsat. :-)
      Hezké dny přeji.

      Vymazat
  5. Klárko, prostě krásné! Pod tvá slova se mohu jen podepsat, cítím to naprosto stejně!
    Dorty jsou nádherné, oba!
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko děkuji. Jsem vděčná, že znám lidi, byť jen virtuálně, co to mají stejně.
      Měj se krásně, Klárka.

      Vymazat
  6. Pravda pravdoucí!
    Dorty jedna báseň!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Přeju dobrý den. ano,když budeme mít dost místa ve svých srdcích,potom bude dost místa i u toho nejmenšího stolu. a tak Vám přeju,ať ve Vaší rodině vládne láska a Boží požehnání,Helena.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to je tak milé. Děkuji, vážím si takových slov.
      Krásné dny v kruhu těch nejbližších přeji.
      Klárka

      Vymazat
  8. Klárko, mám to přesně tak. Rodina pohromadě, tak to má být.

    OdpovědětVymazat
  9. Klárko! tesat ta slova do mramoru! díky.... a dorty krásné a musely jistě být i dobré
    Krásné předjaří
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji. Moc mě těší, kolik milých lidí to vidí stejně.
      Pa, Klárka.

      Vymazat
  10. Klárko, krásně napsané, naprosto souhlasím!!
    Oslavencům přeji dodatečně vše nejlepší.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Peti. Oslavencům vyřídím a tobě přeji dny plné radosti a slunce.
      Pa, Klárka.

      Vymazat
  11. Milá Klárko, Váš blog zbožňuji, i když jsem ho objevila až v době, kdy jste nepsala. Právě dnes jsem šla hledat dort, který jsem si nosila v hlavě, že podle něho upeču svému milovanému vnoučkovi k jeho 9. narozeninám. A hle, Vy si vesele píšete, tak jsem radostná a budu se těšit na Vaše další příspěvky.
    Moc Vám děkuji, mám stejný náhled na svůj život, miluji spokojené své blízké a stůl je pro moji rodinu to nejdůležitější. Moc přeji krásné dny a těším se. Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marto, udělala jste mi velikánskou radost. Přesně pro takové momenty jsem se rozhodla k psaní blogu vrátit.
      Moc si vašich slov vážím. Vnoučka zdravím a přeji mu vše nej, skvělou milující babičku už má.
      Mějte se nádherně, Klárka.

      Vymazat
  12. Pro dobré lidi s velkým srdcem se místo najde i v malém bytě. Přesně jak píšeš, není to o velikosti stolu, ale o chuti se sejít a být spolu, i jen tak...
    Přeji ze srdce, ať takových skvělých chvil je u vás co nejvíc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, moc ti děkuji. Miluji to souznění.
      Měj se báječně v blízkosti svých milých.
      Pa, Klárka.

      Vymazat
  13. ❤ Takhle to má být v každé rodině! Díky Bohu i u nás je veliký stůl pro velikou rodinu a neskutečně si užíváme společné chvíle...je to nádhera! Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, přesně! Já i věřím, že sdílení takových radostí tu pospolitost a vděčnost může jen posílit.
      Pro každého....
      Krásné dny přeji, Klárka

      Vymazat
  14. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  15. Klárko, krásně jsi to napsala. Také věřím, že rodina je nejvíc. My máme stůl menší, ale když jsme se letos poprvé o trochu víc rozrostlí (dcera s přítelem a syn s přítelkyní) sešli u stolu, museli jsme jíst na etapy, ale na škodu to nebylo. Mezi tím jsme si všichni povídali a se slečnou se pomalu seznamovali.
    Přeji krásné dny plné rodinné pohody. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je moc hezké, co píšeš. Je z toho cítit tvoje láska a já děkuji za takový komentář.
      Přeji ti krásné dny plné blízkosti milých lidí.
      Klárka

      Vymazat
  16. Klarko, nedivim se, u vase stolu je proste porad krasne. Je veliky dar mit kolem sebe milujici rodinu. At to trva vecne! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, Marcelko, máš úplnou pravdu ohledně milující rodiny. Někdy je to i dřina, ale stojí to za to. A děkuji za pochvalu.
      Měj se moc krásně a užívej si svých blízkých.
      Pa, Klárka.

      Vymazat