14. srpna 2019

Zdraví na talíři


Mám ráda rychlá, lehká a pokud možno i zdravá jídla.
Pohledů na to, co je a co není zdravé je asi tolik,
 kolik je lidí na světě 
a tak nemá smysl se tím zabývat.
Jsou prostě věci, které já považuji za zdravé 
a jiný člověk ne a to platí i naopak.

Dnes vám sem přidám jen pár fotek jídel, 
která vznikla zcela dílem improvizace, 
ale moc nám doma chutnala.

Na první fotce je bulgur, s osmahnutou zeleninou a tempehem.


Tady máme pečené batáty s masovými kuličkami  a krátce opečenou cuketu a cibuli.



Tohle jsou žitné fleky a  k tomu na kostičky nakrájené
 a podušené hlávkové zelí a tempeh.



Pečené brambory, sýr halloumi a směs zeleniny 
(cibule, cuketa, paprika, žamipony)




Quinoa, falafel, jogurtový dip a zeleninový salát.



Nudle SOBA (obsahují pohankovou mouku), 
kuřecí maso na způsob číny (arašídy, sezam atd.)



Směs černé čočky beluga a špaldy 
dušenou zeleninou zalitou sugem 
s trochou lahůdkového droždí.


Pokud byste měli o takovou malou inspiraci zájem, 
dejte vědět. 
A chtěli byste to i s recepty nebo jen takto?

Tak ahoj, já se jdu opět věnovat rozjezdu toho co by mě snad už od září mohlo živit.
Držte mi palce!

Klárka





13 komentářů:

  1. Pekný deň prajem, Klárka :) Aj dnes si potešila s krásne naaranžovanými jedlami na tanieroch, vďaka za inšpiráciu a ja by som sa prihovárala za fotky s receptami, pretože niektoré potraviny nepoužívam v kuchyni, ani neviem ako sa pripravujú:)...(napr. quinoa, falafel...)Dnes som na synovu žiadosť varila boršč a to bolo skoro celé dopoludnie strávené v kuchyni:) Teším sa na recepty a ďalšie fotky:) Pozdravujem :) Maja z Bytče

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Majo, vynasnažím se. Mám opravdu ráda jednoduché vaření, kdy může mít člověk z jídla dobrý pocit jakési přidané hodnoty.
      Přeji krásné dny, Klárka.

      Vymazat
  2. Moc hezké a inspirující...tempeh se snažím také pašovat na náš stůl-děti odolávají, ale manžel již podlehl-ráda přivítám i recepty. Držím palečky, abyste si od září rozjela svůj byznys...jsem strašně zvědavá, kam se budete ubírat-prásknete nám dopředu? Hezký den z Prahy přeje Klára :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Klárko, napráskám na sebe kdeco :-)
      Už jsem o tom psala tady https://spoluustolu.blogspot.com/2019/04/cesta-za-snem.html, ale určitě o tom budu psát hodně a ráda.
      A s recepty se tedy polepším. Budu mít radost, když někomu třeba budou chutnat mé pokusy.
      Pa, Klárku zdraví Klárka. :-)

      Vymazat
  3. Klárko, sice jsem po večeři, ale dostala jsem z tvých fotek skoro hlad :-). Mým favortitem by určitě byl sýr haloumi s pečenými bramborami. Naopak třeba s tempehem, quinou nebo s belugou nemám zkušenosti, takže já se přimlouvám za recepty.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, jsem ssma překvapená, kolik je úžasných a zdravých potravin. Budu tedy experimentovat a zaznamenávat častěji.
      Měj se báječně, Klárka.

      Vymazat
  4. Klárko, přikláním se také ke zdravějším verzím našeho stravování, můj muž se ale stále nemůže příliš smířit s tofu, tempehem. Jinak bych také přivítala více rozepsané, ráda se přiučím, třeba haloumi neznám, čočku belugu mám již koupenou. Máš vše krásně naservírované! To mám také ráda, aby i oko si přišlo na své.
    Měj se hezky a držím palce na září.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,Alenko, tak já do toho půjdu. Někdy ale vařím tak narychlo, že nestihnu ani fotku :-)
      Však to asi taky znáš.
      Měj se moc hezky, Klárka.

      Vymazat
  5. Klárko, opět krásně prostřeno. Voní to až ke mně, mňam!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda. Tak dobrou virtuální chuť :-)
      Měj se moc fajn a děkuji za návštěvu, Klárka.

      Vymazat
  6. Je super číst blogy, kde člověk zjistí, že další z nás se snaží se sebou něco dělat. Já patřím do komunity kamarádek, u kterých takové očekávání dlouhou dobu bohužel ani nemám. Jediná já se snažím být aktivní, jíst zdravě, udržovat si fit postavu. Pomáhá mi v tom i e-shop guarana.

    OdpovědětVymazat
  7. Tyjo, to tedy vypadá všechno strašně chutně :) Já se snažím v poslední době také trochu více vařit zdravěji, ne že bych se předtím tedy zdravě nestravovala, ale teď k to mu používám i řádné a ty pravé bio potraviny . Pokud by tě zajímalo jaké, určitě mi dej vědět a napíšu ti jaké :)

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuji moc za zajímavý článek. Díky němu jsem se rozhodla přejít na bio stravu a také jsem si něco vyzkoušela uvařit "zdravého na talíři". Na první pokus to moc nevyšlo, ale doufám, že se to po čase zlepší :-) Mimochodem, potraviny si nakupuji tady

    OdpovědětVymazat