3. září 2019

Přiznám se veřejně....

...a bez mučení.

Miluju lidi.

Přes všechny nepříjemné zkušenosti, 
přes všechny nemilé zážitky,
 přes všechny konflikty, 
mám prostě a obyčejně lidi moc ráda.

Miluju ta "náhodná" setkání. Skutečná i virtuální.
Ta, kdy prostě víte, že jste ve vnějším světě potkali kousek sebe.
Někdy kousek sebe, jindy záblesk jakési nadpozemské energie, či jak to nazvat, aby to nebylo příliš určující, konkrétní a limitující.
Miluju, když se setkáme pohledem s řidičem auta, 
který mě pustí , když vidí, že dlouho trčím na vedlejší.
Miluju, když mě někdo cizí jen tak pozdraví, 
když narazím na milou obsluhu kdekoli, v obchodě, 
v restauraci, na nádraží...
Miluju vidět jak je někdo zamilovaný, 
jak někdo pomůže jen tak zlehounka 
aniž by byl žádán nebo musel.
Miluju, když zahlédnu něčí záři v očích,
 něčí letmý úsměv, něčí radost.
Miluju dětský smích a štěbětání školáčků,
 co jdou ráno pod našimi okny do školy.
Miluju páry, co jdou léty shrbení a vedou se za ruku.
Miluju, když mi hezký muž podrží dveře.
Miluju, když někomu stojím za pár milých slov.
Miluju, náhodné rozhovory, co mě obohatí 
a vnesou světlo do šedivého dne.
Miluju všchny ty drobné i velikánské chvíle čisté radosti, která nikoho nic nestojí.
Mám to obrovské štěstí,že můžu být svědkem 
všech těch zázraků. 
Všech těch "obyčejností", co umí člověk.
Řeknu vám, je to prostě krása.







16 komentářů:

  1. Klárko, pro to všechno co píšeš, je člověk člověkem ❤❤❤ Ať je takových lidí co nejvíc, bude na světě krásně �� Barevné září ti přeji!!!
    Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Radko, je to tak. Někdy to vyžaduje jen ochotu upřít svůj pohled správným směrem.
      Děkuji a přeji krásné dny plné radosti.
      Klárka

      Vymazat
  2. Klárko, krásně jsi to napsala. A bohužel, není moc takových lidí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, já chci věřit, že je jich dost i když pravda, někdy se to opravdu nezdá.
      Měj se moc hezky, Klárka.

      Vymazat
  3. Krásný citát!!Moc pěkně jste to napsala...
    MíšaZ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Míšo a přeji krásné dny plné milých lidí, Klárka.

      Vymazat
  4. Dokonale napsané. Myslím, že moc takových lidiček není, co by bylo schopno tohle nahlas říct...
    Je úžasné, že taková jsi, že jsi to schopna takto úžasně i přiznat.
    Přeji ti dál jen samá skvělá setkání...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko zlatá, děkuji, děkuji, děkuji..... :-)
      I tobě přeji krásný čas s milými lidmi kolem, Klárka.

      Vymazat
  5. Klárko, jako kdyby si mi četla v hlavě! Také to tak vnímám a všímám si s radostí v srdci toho lepšího v lidech. A stále to tam je. Jenom se nestydět a dávat najevo obyčejnou lidskost.
    Ať se ti nahlíží na svět stále radostně.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, ty jsi poklad! Jedeme na stejné vlně.... :-)
      Tak ať nás ta jízda i nadále baví a těší, ať to můžeme svítit do okolí.
      Pa, Klárka.

      Vymazat
  6. Klárko,krásně jste to napsala.Také věřím,že jsou ještě dobří lidé a že jich je dost,jen je potřeba dívat se víc kolem sebe,všímat si víc obyčejných věcí,otevřít oči a hned vidíme,co jsme dloho neviděli.Já prostě věřím v lidi!Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, děkuji za krásný komentář. Já mám i zkušenost, že na co se soustředím, to i přitahuju. Takže dobré k dobrému.... :-)
      Hezký večer, Klárka.

      Vymazat